Brev:
Drømmeflaske og madindtag
4. januar 2016
Alder:
6 mdr.
Drømmeflaske og madindtag
Kære Helen
Endnu engang mange tak for din hjælp tidligere. Jeg har haft megen gavn af den.
Min dreng er nu netop blevet 6 mdr., og han trives rigtig fint. Jeg har dog et spørgsmål vedr. søvn og mad, som du måske kan hjælpe med?
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl mellem 3 og 5: flaske på 180 ml
Kl. 7.30-8.00: vågner, vi putter og leger lidt i sengen
Kl 8.30: grød (havregrød, majsgrød, boghvedegrød mv.), ca 1 dl, vand til
Herefter lidt leg selv og sammen med mig
Kl. 9.30/10.00: flaske ca 200 ml
Kl. 9.45/10.15: lægges til formiddagslur på ca 1,5 timer i barnevogn
Kl. 11.30/12.00: frokost - øllebrød, ca. 1 dl. med vand til
Herefter leg, aktiviteter, handletur, lege selv el.lign.
Kl. 14.00-14.30: flaske ca 180 ml
14.15/14.45: lægges til eftermiddagslur på ca 1,5-2 timer i barnevogn
16.30/17.00: frugtmos med vand
18.00/18.30: sover dagens tredje lur på ca 1/2 time. Kan nu både sove den i armene på mig og i barnevognen i bryggerset
18.30/19.00: Aftensmad sammen med os, grøntsagsmos med en spsk most kød og vand til. Ca 1 dl mos.
21.00/21.30: flaske med ca 200 ml.
21.30-22.00: sover til nat i egen seng og indtil flasken mellem 3 og 5
Egt er hans rytme jo rigtig fin, og fungerer lige nu. Men jeg lurer lidt på hvordan det kommer til at gå når han ikke længere sover den tredje lur, og så måske kommer tidligere i seng - om han så vil vågne midt på natten og være sulten fordi han ikke har fået mad siden fx 19.30 (hvis han fx bliver lagt kl. 20).
De dage hvor han har sprunget den sidste lur over, er han blevet tidligere træt og er gået i seng kl. 20 fx. Og da vågner han midt nat og efterspørger mælk og sover videre til 7.30 ca.
Vil det være en god idé at indføre en drømmeflaske når jeg går i seng omkring midnat, sådan at han måske kunne sove videre til kl. 5-6 stykker?
Ser det i øvrigt OK ud med hans madindtag? Hvad vil næste skridt være på den front? Han er lige begyndt at få lidt rugbrød ved siden af øllebrød til frokost. Har smurt dem med smøreost og han elsker det:) har også prøvet bløde bananpandekager med stor succes. Men med det faste føde er indtaget jo lidt mindre, da der ender en del ved siden af også:-)
Med venlig hilsen
Annet